A Secret Journey: Menulis di Cukaria

26 February 2018

Menulis di Cukaria

Hai..singgah lagi di blog  ni ya hihihi...


                    


Tertarik dengan ni, rasanya nak ambil bahagian jugalah haha...terjumpa satu cara macam mana nak asah bakat menulis ni dekat page Cukaria.
Maaf tak backlink kan, tapi jangan risau...korang boleh jer search dekat Facebook. Cari page Cukaria atau pun, pergi google laman web www.cukaria.com. Saya saja nak kongsikan ini ya manalah tahu kot ada yang berminat pula.



BTW, saya difahamkan ini bukanlah pertandingan atau sayembara. Copy paste, Cukaria adalah sebuah laman web yang menyiarkan cerpen setiap minggu iaitu dua kali seminggu mulai Februari. Sekiranya kamu ada cerpen yang bagus, Cukaria akan siarkan dan penulis akan dapat honorarium/hadiah 6 Buku FIXI. Dan itulah cara Cukaria beroperasi selama ini.



Nah...yang mahu asah bakat menulis tu, bolehlah try ikut ni...sokey lah hihihi, hadiah buku pun jadi^^. I know that some blogger here like to write, kan? Jom ramai-ramai join, tak ada tarikh tutup k. Paling penting dalam hidup ni, boleh share cerita awak2 dengan yang lain. Puas hati kalau ada yang sudi baca apatah lagi kalau ada yang siap komen sekali. Puas hati sebab dapat menulis.



Saya ucapkan selamat berjaya dan selamat menulis!

16 comments:

Gais...jangan lupa drop komen kamu! TQ^^